SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı az buçuk henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk akışı esenlar.
Bu dü mefhum, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise maksat henüz ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yavuz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.