Arama motoru optimizasyonu (SEO) dünyası eskiden oldukça çılgın bir dünyaydı. Çoğu SEO uzmanı, Google’ın algoritmasını nasıl oynayacağını biliyordu ve birçoğu bunu yapmak için biraz el altından veya “siyah şapka” tekniklerini kullanmaktan memnun oldu. Tüm bu siyah şapka etkinliği Google’a önemli bir sorun verdi. Tüm web siteleri, arama algoritmasındaki bilinen eksikliklerden yararlanmak için kuruluyordu. İçerik çiftlikleri olarak bilinen bu web siteleri, yalnızca Google’ın popüler terimler sıralamasında üst sıralarda görünmek ve bu sayfalarda reklam satmak amacıyla nispeten düşük kaliteli içerik üretti. Google Panda nedir? Google’ın bu soruna tepkisi, yıllar içinde algoritmasında yapılan en büyük değişikliklerden birini yapmak oldu. Bu değişikliğin adı Google Panda idi. Şirin ismine rağmen, bu teknikleri kullanan web yöneticileri ve SEO uzmanları için büyük sorunlara neden olacaktı.