Değişiklik özellikle içerik çiftliklerini hedefliyordu – yalnızca Google’ın arama sonuçlarına hakim olmak ve bunun arkasında afiş reklamları satmak amacıyla düzinelerce düşük kaliteli makaleyi çalan web siteleri. Başlangıçta Google, panda sıralaması güncellemelerini aylık olarak kullanıma sundu. Bu, ayda bir Google’ın arama sonuçlarında büyük bir değişiklik olduğu ve birçok sitenin arama konumlarının önemli ölçüde düştüğünü göreceği anlamına geliyordu. Birçok site hemen bir Google Panda cezası aldı ve sıralamalarında büyük bir darbe aldı. Güncelleme, tüm iş modellerini içerik çiftlikleri üzerine kuran Demand Media gibi şirketlere büyük zarar verdi. Günümüzde, Google Panda güncellemeleri sessizce ve düzenli bir Google güncellemesinin parçası olarak perde arkasında gerçekleşiyor, bu nedenle eskiden olduğu gibi dramatik sarsıntılar yok.