Google Penguin, özellikle vicdansız SEO uzmanlarının sitelerin sıralamasını yükseltmek için kullandığı bazı siyah şapka tekniklerini hedefliyordu. Özellikle, web sitelerine yüzlerce düşük kaliteli bağlantı oluşturan bir SEO aracının kullanımını durdurmak için tasarlanmıştır. Bu, nispeten düşük kaliteli sitelerin sıralamasını yükseltti ve çoğu SEO uzmanının, diğer sitelerdeki bağlantıları güvence altına almaya takıntılı hale geldiği anlamına geliyordu – çoğu zaman kendi web sitelerindeki içerik pahasına. Panda gibi, Google Penguin de başlangıçta ayrı bir güncellemeydi ve kabaca ayda bir yenileniyordu. 2016’nın sonunda Google, Google Penguin 4.0’ı duyurdu. Bu, Penguin’i Google’ın ana arama algoritmasına taşıdı ve güncellemelerin artık arka planda her zaman gerçekleştiği anlamına geliyor. Sonuçlar günden güne önemli ölçüde değişmeyecek, ancak sonuçlar düşük kaliteli bağlantı profilleri için sürekli olarak izleniyor.